avatar Ten blog rowerowy prowadzi Gozdzik z miasteczka Głowno. Mam przejechane 21440.23 kilometrów w tym 5017.87 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.09 km/h i się wcale nie chwalę.

Grupa Rowerowa Green Velo rozpoczyna sezon 2024

Niedziela, 7 kwietnia 2024 · dodano: 10.04.2024 | Komentarze 0

To był piękny wspaniały niedzielny dzień. I nie dlatego że było ciepło, słonecznie, przepięknie. I nie dlatego że dziś jest wielki dzień demokracji. I nie dlatego że dziś od rana pociągi z Łodzi do Łowicza nie chodziły. No z tym to chyba trochę przesada, ale nie ważne. Dziś był piękny wspaniały dzień bo nasza skromna ale wesoła grupa rozpoczęła wspólne rowerowanie. Tak dziś był dzień rozpoczęcia sezonu. Oczywiście każdy z nas już od jakiegoś czasu pokonuje kolejne kilometry szlaków, ale razem to dziś jest pierwszy raz. Założenie dzisiejszej wycieczki to w maksymalnym stopniu trzymanie się szlaku Reymonta, który biegnie ze Skierniewic przez Mokrą ( dziś był punkt zbiórki) Maków, Lipce Reymontowskie, Rogów, Godzianów i do Skierniewic. Sam szlak ma około 70 km, ale dojezd na miejsce zbiórki, a potem powrót (czy to do Sochaczewa, czy do Głowna) do domów to dodatkowe 60 - 70 km. Generalnie sam szlak prowadzony jest przez cieche i bardzo malownicze wioski, drogi i dróżki Makroregionu Wzniesienia Południowomazowieckie, a dokładnie regionu Wzniesienia Łódzkie. Czyli troszkę podjazdów było, ale i kilka fajnych zjazdów też. Były asfalty, szutry, dukty leśne i odrobiną piachu. Jednak najwięcej było śmiechu, zabawy i rozmów o wszystkim i o niczym. Rozmowy o dalszych i bliższych planach wycieczek rowerowych. I tak jak na początku wspomniałem to był cudowny dzień. A na rozpoczęciu sezonu stawili się: Henryk, Artur, Waldek, Adam, Grzegorz i ja czyli Goździk.

Wielki Piątek

Piątek, 29 marca 2024 · dodano: 02.04.2024 | Komentarze 0

Dziś to dopiero nie miałem czasu na rowerowa nie. Tuż przed świętami w domu mnóstwo roboty przecież jest. A to jeszcze zakupy, a to posprzątanie a to pieczenie i przygotowywanie świątecznych potraw. W niedzielę miałem zaplanowany uroczysty świąteczny obiad dla rodziny. Ale pomimo to nie mogłem sobie odmówić chociaż małej przejażdżki po okolicznych lasach.

Po okolicznych wioskach cz. III

Niedziela, 10 marca 2024 · dodano: 13.03.2024 | Komentarze 0

Miał być mały wypad w dzień urodzin, ale niestety pogoda nie pozwoliła na to. Należało więc pójść na rowerek w w inny dzień. Co prawda wiało dziś dość mocno, ale generalnie nie było tragedii. Co raz mocniej widać i czuć wiosnę w powietrzu. To już chyba ostatni taki wypad po asfaltowych drogach okolicznych wiosek. Czas najwyższy przywitać się z PKWŁ.

Po okolicznych wioskach cz II

Niedziela, 25 lutego 2024 · dodano: 26.02.2024 | Komentarze 0

Lutowa pogoda po prostu rozpieszcza. Porzekadło że idzie luty podkuj buty można w tym roku wsadzić właśnie w te buty. Dziś mocno ograniczony czasowo byłem i tylko tyle się udało pojechać. Ale zawsze to coś.

Mroga w okolicy Starego Waliszews

Po okolicznych wioskach

Piątek, 16 lutego 2024 · dodano: 19.02.2024 | Komentarze 0

To rozpoczynam sezon 2024. Dziś pogoda wymarzoną na rowerek. Biorąc pod uwagę to że to przecież jest nadal zima. Pora roku której ja osobiście nie cierpię. Godzinka w pracy urwana i ruszyłem. Było bardzo przyjemnie.

Rozlewiska Brzuśni

Zakończenie wycieczkowego sezony rowerowego

Sobota, 14 października 2023 · dodano: 19.10.2023 | Komentarze 0

W sobotę 14 października nasza Grupa Rowerowa Green Velo zakończyła sezon wspólnego rowerowania w 2023 roku. Nasza ostatnia wycieczka była z Sochaczewa do Skansenu Osadnictwa Nadwiślańskiego w miejscowości Wiączemin Polski. Bardzo ciekawe miejsce i godne polecenia. Dziś w wycieczce wsparli nas swoją obecnością koledzy Henryk, Grzegorz i pod koniec wyprawy dołączył do nas Artur ( a może zasilą nasza grupę na stałe ? )W bardzo prężnym składzie pokonaliśmy 110 kilometrów ( Goździk 90 km)w słońcu, deszczu i przy silnym wietrze . Trasa była urozmaicona. Asfalty, szutry, piachy, dukty leśne ale przede wszystkim przy wspaniałej i radosnej atmosferze. Tak to już koniec sezonu wyprawowo-wycieczkowego naszej grupy. Sezon uważamy za bardzo udany. Dokończyliśmy szlak Greena Velo, byliśmy na Warmi i Mazurach na Żuławach a i po naszej okolicy się pokrecilismy. Jakie plany na rok 2024 ? To na razie tajemnica. Ale na 100% będziemy o tym pisać.

Wisła

Na pożegnanie ciepłych dni

Piątek, 29 września 2023 · dodano: 06.10.2023 | Komentarze 0

Dziś już pełny legal. Nie żadna ucieczka od roboty, ale dzień urlopu i w drogę. Dziś Arturówek na rozkładzie jazdy. Dawno tu nie byłem. Oczywiście całą trasa po PKWŁ.

Kategoria PKWŁ

Ucieczka z placu remontowego

Środa, 20 września 2023 · dodano: 04.10.2023 | Komentarze 0

Tydzień temu wrzuciliśmy z żoną granat do naszej trzydziestoletniej kuchni. Od tego czasu non stop praca. Ale dziś okazuje się że pan od budowy mebli, a może się mówi od zabudowy kuchni musiał zrobić sobie wolne więc i ja dokonałem dezercji z placu bitwy. Wystarczy mi tego kucia, przerabiania instalacji, kurzu, gruzu i bałaganu. No co ? Ojjjj wiem uciekłem i zostawiłem żonę z tym. Ale to mógł być ostatni piękny dzień. Zresztą bez przesady małe 2 godzinki mnie nie było. Nic się nie stało, a mnie to było potrzebne jak tlen. Za to w sobotę i niedzielę opracowałem ten czas.
Uciekłem dziś do lasu. Było cudownie, chociaż bardzo bardzo sucho i grzybami to las nie pachniał.

Do Warszawy przez Kampinoski Park Narodowy

Sobota, 9 września 2023 · dodano: 27.09.2023 | Komentarze 0

Już dawno miałem ochotę na dłuższy wypad. Waldek zaproponował trasę Sochaczewa - Warszawa przez KPN. Przy okazji odwiedziny miejsca zwanego Mokra Łąka. Super trasa, fajne towarzystwo, dużo zabawy i śmieci.

mokra łąka

Wisła

Do PKWŁ

Środa, 6 września 2023 · dodano: 19.09.2023 | Komentarze 0

To byłby ciężki grzech zaniechania, gdybym dziś podczas tak pięknej wrześniowej pogody siedział po pracy w domu. Już mi się tęskniło trochę za moimi wzniesieniami. Więc jak tylko zadzwonił dzwonek oznaczający koniec pracy bez wąchania wskoczyłem na rowerek i pognałem przed siebie. Jazda bez konkretnego planu zakładała po prostu kierunek wzniesienia łódzkie.