avatar Ten blog rowerowy prowadzi Gozdzik z miasteczka Głowno. Mam przejechane 21292.33 kilometrów w tym 4988.87 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.08 km/h i się wcale nie chwalę.

Wrzesień, 2014

W stronę PKWŁ

Niedziela, 28 września 2014 · dodano: 29.09.2014 | Komentarze 4

Nie ma chyba nic piękniejszego niż piękna wrześniowa pogoda, rowerek i dobry kumpel do wspólnego rowerowania. Co prawda po prawie miesięcznym rozbracie z rowerkiem, mój przyjaciel Gołąbek bardzo słabował dziś na wycieczce, ale starła się co sił w nogach.
Nooooo……. może po takim czasie i sobotnim biesiadowaniu niepotrzebnie od razu zabrałem Gołąbka na wzniesienia łódzkie ( żona powiedziała że jestem podły), ale ja nie biesiadowałem i czułem się rewelacyjnie mimo lekko bolącego gardła. A Park Krajobrazowy Wzniesień Łódzkich przy takiej jesiennej pogodzie (może jeszcze troszeczkę za wcześnie liście się jeszcze nie przebarwiają tak mocno) jest naprawdę piękny i bardzo mnie już tam ciągnęło, jak wilka do lasu :-). Ale co charakter się właśnie wyrabia w trudnych i niesprzyjających warunkach prawda?
I właśnie takie to warunki sobie dziś zapodał Marcinek, ale muszę tu od razu powiedzieć, że dał radę. Widziałem że było mu ciężko ale jednak charakter do rowerowania chłopak ma.
Bardzo się cieszę, bo właśnie takiej osoby mi brakowało.
A co do samej wycieczki to oczywiście było bardzo fajnie, bo jakby mogło być inaczej hi hi hi. Odwiedziliśmy przystań rowerzystów w Modrzewiu, pooglądaliśmy sobie krajobrazy z punktów widokowych ulokowanych na czarnym rowerowym szlaku, pogadaliśmy, pośmialiśmy się i cóż przyszła niespodziewania i z zaskoczenia pora na powrót do domu.
Mam nadzieję że taka pogoda utrzyma się do końca października i będzie można jeszcze gdzieś wspólnie wyskoczyć.

Trasa : Głowno – Nowostawy Dolne – Lipka – Warszewice – Orzechówek – Dobra – Modrzew – Imielnik – Dobieszków – Boginia – Stare Skoszewy – Niesułków – Szczecin – Głowno.

Foto:

Widoczek z czarnego rowerowego, gdzieś okolice Dobrej
Widoczek z czarnego rowerowego, gdzieś okolice Dobrej © GOZDZIK

Na czrnym rowerowym
Na czarnym rowerowym © GOZDZIK

Chyba nowa tablica w Skoszedwach Starych przy grodzisku
Chyba nowa tablica w Skoszewach Starych przy grodzisku © GOZDZIK

Kategoria PKWŁ

Z Łęczycy do Kutna

Sobota, 13 września 2014 · dodano: 15.09.2014 | Komentarze 7

Na sobotę czekałem z niecierpliwością już od środy, kiedy to Daria dała znak że przyjeżdżają z Rafałem na kilka dni do Uniejowa aby pośmigać troszkę po woj. łódzkim i najbliższych okolicach. Takiej okazji na spotkanie i miłe spędzenie czasu na rowerach i w tak zacnym towarzystwie nie mogłem zmarnować.
Plany uporządkowania piwnicy, a przed wszystkim starych weków zostały odłożone w ciągu sekundy na następny weekend, a myśli skierowany tylko na to gdzie pojedziemy.
Decyzje w sztabie generalnym u Słowików zapadły w piątek wieczorem i całkowicie mi odpowiadały. Zostało tylko załatwienie przepustki w domku i….. w drogę.
Do Łęczycy przytoczyłem się na 4-kółkach, aby wspólnie z Darią i Rafałem z pod zamku rozpocząć wycieczkę przez Besiekiery do Kutna. Bardzo się cieszyłem z faktu, że będę w Besiekierach teraz, dziś, bo ostatnim razem byłem tam w 2004 roku. Dziś zamek i jego otoczenie stanowi zupełnie inny widok. Widok zadbanej i zabezpieczonej ruiny, ale przede wszystkim dobudowano….. może nie dobudowano ale poprawiono, wyeksponowano fosę wokół zamku. Wybudowano most nad fosą i generalnie bardzo poprawiono otoczenie samego zamku. Naprawdę bardzo miłe zaskoczenie tym bardziej ze zamek jest otwarty można sobie pochodzić i dostępny bezpłatnie.
Chwila odpoczynku i w drogę do Kutna z małym odbiciem do miejscowości Byszew, aby zobaczyć znajdujący się tam dwór, a przy tej okazji udało się jeszcze zawadzić o pałac w miejscowości Leszno.
Przy obu obiektach spędziliśmy dosłownie chwilkę i ruszyliśmy w dalszą drogę pod wiatr (coś mi się o uszy obiło po drodze że ktoś ma już wiatru dość hi hi hi) do Kutna, gdzie pierwsze kroki, a raczej koła skierowaliśmy do Muzeum Bitwy nad Bzurą, a następnie na stare miasto gdzie pocałowaliśmy klamkę zamkniętego w soboty Muzeum Regionalnego.
No cóż trudno do niedzieli rana nie możemy czekać więc ruszamy w drogę powrotna.
Droga powrotna była w głównej mierze oparta na walorach krajobrazowych związanych z Pradoliną Warszawsko-Berlińską w której to granicach znajduje się leniwie płynąca w okolicach Łęczycy rzeka Bzura. Naprawdę jest tu bardzo ładnie i chyba trzeba się wybrać raz jeszcze na jakąś wczesnowiosenną wycieczkę.
Czas naszego wspólnego wypadu dobiega niestety końca.
Jeszcze tylko chwilka spędzona w Tumie i pożegnania nadszedł czas :-( .
Mam nadzieję, że mimo rozpędzających się na płaskich palach wiatrach podobały się Wam tereny które zwiedziliście i zawitacie tu jeszcze kiedyś ( nie liczę uzgodnień dotyczących października hi hi hi).
Dzięki za bardzo miły i przyjemny dzień.

Trasa: Łęczyca - Besiekiery - Stara Sobótka - Mazew - Jarochówek - Stara Żelazna - Byszew - Leszno - Piwki - Kutno - Nowa Wieś - Strzegocin - Gledzianów - Nędzerzew - Witaszewiczki - Tum - Kwiatkówek - Łęczyca

Besiekiery
Besiekiery © GOZDZIK

Ruiny zamku w Besiekierach
Ruiny zamku w Besiekierach © GOZDZIK

Dwór w Byszewach
Dwór w Byszewach © GOZDZIK

Pałac - Leszno
Pałac - Leszno © GOZDZIK

Kutno - mmmmm ten muzykant koło Rafała bardzo do kogoś jest podobny .... mmmmmm :-) © GOZDZIK

Bzura w Pradolinie Warszawsko-Belińskiej w okolicach Łęczycy
Bzura w Pradolinie Warszawsko-Berlińskiej w okolicach Łęczycy © GOZDZIK

Szlakiem Powstania Styczniowego na Ziemiach Polskich (PTTK) część 5 - Głogowiec

Niedziela, 7 września 2014 · dodano: 08.09.2014 | Komentarze 0

I co nie mogło być takiego weekendu podczas mojego urlopu co??? Nie mogło?
Musiałem do roboty wrócić aby słońce wróciło na niebo.. ojjjj będziemy się gniewać ze słoneczkiem jak takie numery będzie mi za rok robiło.
Dobra już konie. Urlop mina i konie tematu urlopowo-pogodowego
Teraz zależy mi na weekendach, więc pierwszy był piękny … i tak aby mi było do marca hi hi hi.
O pięknym weekendzie trąbili już od prawie tygodnia, więc w sobotę kosztem mniejszej ilości wypitego zdrowia mojej żony (były imieniny) oszczędziłem swoje i w niedziele rano bez żadnych problemów mogłem pomknąć w siną dal.
Plan był prosty bo zakładał to co nie udało mi się zrealizować 25 sierpnia kiedy to pogoda mnie zamroziła i nie dojechałem w to miejsce.
Dziś jazda była czysta przyjemnością i samą delicją relaksu.
Po właściwie leniwej jeździe, bez większego i mocniejszego spinania dojechałem do Głogowca na Cmentarz parafialny i rozpocząłem poszukiwania zbiorowej mogiły powstańców. Niestety pierwszy obieg niedużego cmentarza nie przyniósł rezultatów. Przystąpiłem wiec do obiegu drugiego czyli idź i pytaj napotkanych ludzi czy wiedza gdzie taka kwatera może się znajdować. Niestety po wskazaniu przez miejscowych i odwiedzeniu różnych kwater i pomników ( np. ku czci : dzieci nienarodzonych, Katyń, Sybiraków i żołnierzy września i bohaterów II WŚ) nie natrafiłem na te która mnie i interesowała. Czyli czas zacząć obieg trzeci i ostatni pod hasłem szukaj najstarszych nagrobków. I tak znalazłem dwa odpowiadające hasłu, totalnie nieczytelne, ale na jednym udało mi się odczytać tylko 1863. Niestety nie wiem czy dotyczy roku urodzenia, śmierci, wydarzenia, bitwy itp. Dlatego nie będę upubliczniał tego miejsca bo może to być zupełnie coś innego.
A swoją drogą to trochę szkoda że takie miejsca nie są objęte jakąś opieką przez opiekuna, gospodarza czy nie wiem może miejscowego grabarza. Nie mówię tu o jakiś cudach wiankach, ale o zwykłym utrzymaniu tablic i napisów we względnej czytelności (jeśli tak można powiedzieć). Albo jeśli to nie jest możliwe to zwykłe wstawienie tablic informacyjnych mówiących co to za migała i jeśli są to osoby znane z imienia i nazwiska to ich wymienienie oraz w jakich walkach, wojach czy powstaniach zginęli. Nie wiem tak mi się wydaje, ale ludziom co ginęli za naszą wolność i niepodległość przez te wszystkie lata i wieki należy się pamięć kolejnych pokoleń.
A tak to takie zaniedbane nieczytelne kwatery stopniowo ulegają zapomnieniu.
No to taka refleksja na koniec.

Trasa: Głowno – Bronisławów – Domaradzyn – Popów – Gosławice – Brzozów – Oszkowice – Stare Orenice – Orenice – Orłów – Orłów Parcele – Szewce Owsiane – Szewce Walentyna – Julianów – Złotniki – Szczyt – Podgajew – Mnich Po0łudnie – Mnich Ośrodek (cmentarz) – Muchnów – Sójki – Raciborów – Głogowiec – Raciborów – Sójki – Mnich Ośrodek – Ruszki – Groszki – Marynin – Szewce Owsiane – Mateuszów – Orłów – Borów – Bielawy – Zgoda – Głowno.