avatar Ten blog rowerowy prowadzi Gozdzik z miasteczka Głowno. Mam przejechane 21440.23 kilometrów w tym 5017.87 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.09 km/h i się wcale nie chwalę.

Czerwiec, 2023

• Sprzęt Góralek

Czarnym Rowerowym po PKWŁ

Poniedziałek, 26 czerwca 2023 · dodano: 27.06.2023 | Komentarze 0

Urlopowego dnia nie można spędzić inaczej jak na jakieś zaplanowanej domowej pracy, naprawie albo na rowerze. Oczywiście w moim przypadku wygrała obcja nr dwa. Pomysłów na dzisiejszą wycieczkę było kilka. Wygrała opcja przejechania czarnego szlaku rowerowego poprowadzonego przez cały park krajobrazowy. Kilka kilometrów dodatkowych wyszło na dojazd z Głowna do szlaku i powrót. Na szlaku pełen przekrój i podłoża i widoków i krajobrazów i terenów, a to las, a to pola, a to łąki. Nie brakuje oczywiście podjazdów i zjazdów. Stoper spędzony dzień. Chociaż wróciłem dość mocno zmęczony to jednak szczęśliwy.

Kategoria PKWŁ

Ostatnia wycieczka na szlak Green Velo - dzień 5

Poniedziałek, 5 czerwca 2023 · dodano: 14.06.2023 | Komentarze 0

To już jest koniec. Nie ma już nic. Jesteśmy szczęśliwi i zadowoleni. No tak można by podsumować ten wyjazd. Od 2018 roku do dziś przejechaliśmy cały szlak Green Velo. Tak wiem niektórzy robią to w jeden rok. Ale dla nas było to niesamowite przeżycie i super się bawiliśmy wyjeżdżając raz do roku na 3-4-5 dni na szlak. Dziś zakończyliśmy nasza eskapadę. Fakt jest taki że niektórym z nas został do przejechania jeszcze jakiś mały etap czy dwa. Jednak jako grupa mamy zaliczony ten szlak i kropka. Dzisiejszy etap do Elbląga bardzo wymagający. Kilka mocnych trudnych podjazdów. Chociaż nie można nie wspomnieć o cudownych zjazdach. Super leśnych i asfaltowych ścieżek. Dokładnie tak było. Dobrze może malutkie podsumowanie. Tak jak pisaliśmy szlak podzieliliśmy na 6 etapów. Dziś możemy z czystym sumieniem określić miejsce na podium. Pierwsze miejsce to odcinek z Białegostoku do Suwałk. Drugie miejsce to Rzeszów - Zwierzyniec. Trzecie miejsce Suwałki - Elbląg. Czwarte miejsce to Białystok - Terespol. Piątek Terespol - zwierzyniec i ostatnie miejsce to odcinek z Rzeszowa do końskich. Oczywiście jest to nasza ocena i tak to widzimy. Oznakowanie. Powiemy tak. Generalnie jest super. Naprawdę jak się pilnuje znaków to jest git. Ale jednak byśmy się troszkę doczepili. W niektórych miejscach brakowało nam znaki tuż za jakimś skrzyżowaniu, jakimś rozjazdem. On był ale za 200 czy 300 m. Nie wydaje nam się że powinien być tuż za takim miejscem. Oczywiście nie wszędzie, ale tak było. Druga sprawa oznakowanie szlaku w dużych czy miastach. Trochę mało czytelne lub za mało rzucające się w oczy. Trzeba się wspomagać mapa czy aplikacja. I ostatnia sprawa która nas dziś rzuciła na kolano. Początek czy też jak kto woli koniec szlaku jest z 5 może 6 km za miastem i nie jak jest nie oznaczony. Może inaczej my go nie znaleźliśmy. Posługując się aplikacja GV dojechaliśmy chyba w to miejsce, ale nie jesteśmy pewni. I tu mamy pytanie może ktoś wie co za myśl przyświecała temu geniuszowi że nie zrobił kropki w centrum miasta. Przy dworcu, na starówce gdziekolwiek tylko poza miastem. Ja dla nas jest to laur absurdu i tyle. No chyba że nam to ktoś logicznie wytłumaczyć. Dobra to by było na tyle. W tym roku jakieś wycieczki jeszcze nasza grupa zrobi. Natomiast jaka trasa będzie wybrana ma przyszły rok? To się okaże. Generalnie jesteśmy szczęśliwi i zachęcamy do rowerowego penetrowania każdego możliwego do jazdy szlaku.

Ostatni wyjazd na szlak Green Velo - dzień 4

Niedziela, 4 czerwca 2023 · dodano: 14.06.2023 | Komentarze 0

Kolejny piękny poranek. Dzisiejszy dzień napędzał nas faktem spania nad Zalewem Wiślanym. I to dosłownie jakieś 20-50 metrów od linii brzegu. Fajna trasa, fajny dzień.

Ostatni wyjazd na szlaku Green Velo - dzień 3

Sobota, 3 czerwca 2023 · dodano: 14.06.2023 | Komentarze 0

Wracam do gry.
Słonko i ciepły miły poranek przywrócił mi nadzieję że dam radę. Przemęczenie minęło, sen dopełnił regeneracji, temperatura też zniknęła. Było ciepło i miło. Ruszamy na szlak. To był cudowny ciepły dzionek. Podziwialiśmy krajobrazy, delektowaliśmy  się każdym kilometrem szlaku. Dziś ciężki bo dość długi dystans, ale było świetnie.

Ostatni wyjazd na szlak Green Velo - dzień 2

Piątek, 2 czerwca 2023 · dodano: 14.06.2023 | Komentarze 0

Drugi dzień na szlaku przywitał nas bardzo zimna i wietrzna pogoda. Ja po nocy byłem tak zmarznięty, że przez cały dzień było mi zimna, bardzo źle się czułem, miałem temperaturę i wstyd się przyznać , ale rozważałem zakończenie tej wycieczki. Jeszcze tuż przed Węgorzewem dopadł nas i zamoczył deszcz. Modliłem się aby na polu namiotowym do którego zmierzamy był jakiś budynek, abym nie musiał spać pod namiotem ponieważ dzisiejsza noc też miała być zimna. Nie wiele co ma do powiedzenia na temat trasy bo raczej nie rozglądałem się dziś tylko błagalnym wzrokiem starałem się na GPS przybliżyć do końca dzisiejszej trasy i dnia. Dotarliśmy. Był budynek. Było spanie w pomieszczeniu i to już od 19.00. wygrzewałem się i spałem do 7 rano dnia następnego.

Ostatni wyjazd na szlak Green Velo - dzień 1

Czwartek, 1 czerwca 2023 · dodano: 14.06.2023 | Komentarze 0

Tak to już nasz ostatni wypad na szlak który odwiedzaliśmy przez ostatnie 6 lat. Szlak na którym poznaliśmy się z Lena, Grzegorzem, Mateuszem i szlak od którego nazwaliśmy ta nasza mini grupę zapalonych rowerzystów. Dziś ruszamy z Suwałk w kierunku Elbląga. Spanie w hamaku i namiocie na dziko lub może uda się na jakimś polu. Mniej więcej obszar noclegowy wyznaczony. Dziś główną atrakcją to oczywiście trójstyku i mosty w Stańczykach. Oj robią wrażenie naprawdę fajny obiekt. Noc bardzo zimna około 2 stopnie. Zamarzyłem .....